sobota, 30 maja 2015

The Goodreads Tag

Uwielbiam Goodreads! Kiedy odkryłam tą stronę, wciągnęła mnie na dobre! Spędziłam godziny dodając do różnych kategorii książki, które już przeczytałam i te które dopiero zamierzam, a ile nowych, ciekawych pozycji odkryłam?! *magia pegaza* dosłownie! :D
Jedynym minusem, w niektórych aspektach może być to, że strona jest po angielsku, więc niekiedy nie mogę się cieszyć np. wydaniem nowej książki, gdyż w Polsce jeszcze jej nie ma:(
Wiem, że istnieje Lubimy Czytać.pl, tak jak by polski odpowiednik Goodreads, nawet założyłam konto, ale jakoś nie mogę się tam odnaleźć, denerwuję mnie 10 gwiazdkowy system oceniania, a grafika też nie przyciąga oka.

Ale przejdźmy już do tagu. Znalazłam, go jakiś czas temu na youtubie, niestety nikt mnie nie otagował, ale i bez tego sobie poradzę :)

1.What was the last book you marked as 'Read'?                                                                                  
1. Jaka była ostatnia książka, którą oznaczyłeś jako 'Przeczytaną'



Ostatnio przeczytałam Girl Online (o której pisałam w poprzednim poście). :)


2. What are you currently reading?                                                                                                        
2. Co czytasz w tym momencie?

W tym momencie nie czytam żądnej książki, gdyż nie mam za bardzo czasu, sesja i w ogóle, ale mam kilka rozpoczętych, a nie skończonych pozycji, ostatnią taką są Złodzieje snów.



3. What was the last book you marked as 'To Read'?                                                                          
3. Jaka jest ostatnia książka, którą oznaczyłeś jako 'Do Przeczytania'?

Ostatnią książką, którą oznaczyłam jako 'do przeczytania" jest trzecia część Króla Kruków, Blue Lily, Lily Blue , ale jeszcze nie mogę się doczekać jak wydadzą w Polsce A Darker Shade of Magic, gdyż słyszałam o niej wiele dobrego.




4. What book do you plan to read next?                                                                                                
4. Jaką książkę planujesz zacząć czytać jako następną?

Prawdopodobnie skończę 'Złodziei snów' i 'Piątą fale' a potem się zabiorę za 'Gildie Magów' Trudi Canavan. 

5. Do you use the star rating system?                                                                                                    
5. Czy używasz 5 gwiazdkowego systemu oceniania?

Tak Pewnie! Za każdym razem! I bardzo podoba mi się to, że jest to tylko 5 gwiazdek a nie 10 jak to jest na Lubimy Czytać, gdzie jest ich za dużo, i jak książka bardzo mi się podobała to chciałabym zaznaczyć wszystkie gwiazdki, a 10 oznacza >arcydzieło< a chyba nie przeczytałam nic o czym mogabym powiedzieć, że było arcydziełem, było super no ale nie aż tak, rozumiecie o co mi chodzi?
W każdym razie 5 gwiazdek jest w sam raz i patrząc na gwiazdkowe oceny innych mam wstępne wyobrażenie o tym jak dobra książka może być.


6. Are you doing a 2015 reading challenge?                                                                                          
6. Czy robisz wyzwanie czytelnicze na 2015 rok?

Tak, odkąd założyłam konto, a to byłoby już chyba z trzy lata temu, to za każdym razem robię ten challenge, a raczej próbuje gdyż jak dotąd nie zdołałam go jeszcze ukończyć. Podziwiam osoby które czytają po 100 książek rocznie, to by wyszło na około 2 tygodniowo! Wydawało mi się, że ja czytam dużo, ale nigdy chyba nie przekroczyłam granicy 35/40 książek, jak było w poprzednim roku:/
:D



7. Do you have a wishlist?                                                                                                                      
7. Czy masz whishlistę / listę z książkami, które chciałbyś dostać?

Nie, nie mam, ale myślałam o założeniu, jak nie tutaj, to na jakiejś innej stronie książkowej/księgarni internetowej, gdyż jest to bardzo pomocne przy zbliżających się świętach/urodzinach/imieninach itp. gdy wasza rodzina/znajomi nie wiedza co wam sprezentować, zadają te niekomfortowe pytania -Co byś chciała? a może to, a może to? - więc wy przesyłacie im tylko linka i bam, kłopot z głowy do końca życia:D

8. What book do you plan to buy next?                                                                                                  
8. Jaką książkę planujesz zakupić jako następną?

W sumie to nie mam pojęcia, mam dużo książek czekających już na mnie na półce, więc pewnie teraz się wstrzymam z zakupami:) chyba, że zoczę jakąś ciekawą promocję:D

9. Do you have any favourite quotes, would you like to share a few?                                                  
9. Czy masz jakieś ulubione cytaty, czy chciałbyś się podzielić?

Niestety nie, nie mam żadnego cytatu, o którym mogłabym powiedzieć, że bardzo go lubię albo jest mi bliski w życiu. Chociaż jak polubię jakąś książkę to przeglądam rubrykę z najbardziej popularnymi cytatami.
Tu wstawiam rubrykę z moimi polubionymi cytatami.



Alexandra’s quotes



"Be yourself; everyone else is already taken."— Oscar Wilde



10. Who are your favourite authors?                                                                                                      
10. Jacy są twoi ulubieni autorzy?

Szczerze mówiąc to nie mam ulubionych autorów. Jeśli lubię jakąś książkę to lubię też jej autora. Jeśli miałabym wymieniać to Tahereh Mafi - na twitterze jest przezabawna, jak już coś napiszę, to prawdziwe perełki:) Cassandra Clare lubię za jej kontakt z fanami, nie mam pojęcia jak ona znajduję tak dużo czasu na odpisywanie na miliony pytań i komentarzy:)

11. Have you joined any groups?                                                                                                          
11. Czy dołączyłeś do jakichś grup?

Tak, jestem w kilku grupach, ale nie w ogóle tam nie zaglądam i się nie udzielam.

12. How many shelves do you have on Goodreads?                                                                            
12. Jak dużo półek masz na Goodreads?

Mam 6 półek. Trzy podstawowe: przeczytane, do przeczytania i w trakcie czytania, których chyba się nawet nie da usunąć i trzy inne. Lubię przejrzystość i porządek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz